Het kan gebeuren dat er iets op de Maasgroep voorvalt waar u het niet mee eens bent, of zorgen over heeft. Het kan om een incident gaan of iets structureels waar we ons nog niet van bewust zijn. Wacht dan niet te lang om met ons contact op te nemen. Iedereen is beter af met tijdig een serieus gesprek dan achteraf een klacht.
Om een correcte afhandeling te borgen wordt een klacht op de Maasgroep behandeld door twee personen. Bij een eerste gesprek met een individuele leiding, bijvoorbeeld voor of na de opkomst, zal het daarom vooral gaan om het goed begrijpen van uw punt. Hij of zij zal iemand er bij vragen voor een inhoudelijk vervolggesprek.
Er zijn zaken te verzinnen die geen uitstel verdragen en op een dergelijk moment zullen we doen wat we kunnen om daar naar te handelen. In normale gevallen streven we er naar een klacht binnen twee weken behandeld te hebben. De Maasgroep bestaat uit vrijwilligers met doordeweeks allemaal een anders gevulde agenda. Er kan daardoor tijd overheen gaan voor een standpunt zorgvuldig bepaald is.