Klachten

Het kan gebeuren dat er iets op de Maasgroep voorvalt waar u het niet mee eens bent, of zorgen over heeft. Het kan om een incident gaan of iets structureels waar we ons nog niet van bewust zijn. Wacht dan niet te lang om met ons contact op te nemen. Iedereen is beter af met tijdig een serieus gesprek dan achteraf een klacht.

  • U kunt vóór en na de opkomsten op de leiding afstappen. Dat is de beste weg voor een directe afstemming zonder misverstanden, maar we vragen uw begrip voor het feit er op dat moment voor een diepgaand gesprek geen ruimte is.
  • U kunt de leiding per mail bereiken via het algemene e-mail adres van het onderdeel (waar u de programmabriefjes van ontvangt)
  • U kunt de leiding telefonisch benaderen, hun nummers staan onderaan het programmabriefje
  • Vind u het onderwerp minder geschikt om direct of alleen met de leiding te bepreken? U kunt uw klacht naar het bestuur sturen via de contactpagina. Vermeldt de kern van uw klacht en uw contactgegevens. Een bestuurslid neemt contact met u op. U kunt ook een van de vertrouwenscontactpersonen benaderen.

Om een correcte afhandeling te borgen wordt een klacht op de Maasgroep behandeld door twee personen. Bij een eerste gesprek met een individuele leiding, bijvoorbeeld voor of na de opkomst, zal het daarom vooral gaan om het goed begrijpen van uw punt. Hij of zij zal iemand er bij vragen voor een inhoudelijk vervolggesprek.

Er zijn zaken te verzinnen die geen uitstel verdragen en op een dergelijk moment zullen we doen wat we kunnen om daar naar te handelen. In normale gevallen streven we er naar een klacht binnen twee weken behandeld te hebben. De Maasgroep bestaat uit vrijwilligers met doordeweeks allemaal een anders gevulde agenda. Er kan daardoor tijd overheen gaan voor een standpunt zorgvuldig bepaald is.